הצהרה לתקשורת בענין צד"ל, לבנון וישראל

 

הצהרה לתקשורת בענין צד"ל, לבנון וישראל.

(ההצהרה נמסרה על ידי מר אטיין סאקר בדיון הקמת לובי למען צד"ל שנערך בבנין הכנסת בחדר סיעת הליכוד ביום כ"ד אייר תש"ס 29.5.00):

אנו איננו פליטים. אנו אורחים. אנא תקנו בתקשורת; אנשינו אינם זקוקים למזון ולמחסה אלא לכבוד ולגאווה.

יש לדעת את האמת על מה שהתרחש בדרום לבנון בשבוע שעבר: זו היתה בגידה אמיתית. אנו נבגדנו על ידי ממשלת ישראל. יכולנו להישאר שם ללא עזרת צה"ל במשך זמן ארוך.

בלבנון פעל צה"ל בדרך שגויה כי הוא לא היה מוכן לפעול כנגד כוחות גרילה. אנו יכולים לעשות זאת אך הם לא נתנו לנו את הסיכוי לעשות זאת.

היינו חזקים מהחיזבלה. אל תאמינו שהחיזבלה היו חזקים יותר. היינו מוכנים להישאר ולהילחם, אך כשהחליטה הממשלה לסגת נתנו קציני צה"ל, באופן מבודד, הוראות לקציני צד"ל להכין את ציודיהם ולמסור אותם. כך, במשך שעתיים, ללא שום קרב, נפלה החזית כולה. ממשלת ישראל נתנה לחיזבלה נצחון חפשי ולנו תבוסה מבישה. אני מצטער על התרגשותי. אתמול ראיתי את אנשי, שבמשך 20 שנה היו אריות למול האויבים, כשהם מושפלים ויושבים בפינות כמו ארנבות. ואני שואל: מדוע?

שאלו אותנו לאן אנו רוצים להגיע ונתנו לאנשינו בחירה בין מקומות שונים בעולם, אך הם רוצים לשוב הביתה.

אנו איננו בוגדים, כפי שאומרים בביירות. הם הבוגדים. הממשלה שם היא ממשלה סורית, ממשלת בובות בידי סוריה. אנחנו הפטריוטים הטובים, אנחנו הגיבורים, אנחנו אלה שנלחמנו 25 שנה נגד המחבלים ויש לנו את הזכות לשוב הביתה.

זהו תפקידה של ממשלת ישראל: היא לקחה אותנו מבתינו והיא צריכה להשיב אותנו אליהם. בממשלת ישראל יודעים איך לעשות זאת. הם יכולים וצריכים להפעיל לחצים באמצעות האמריקנים, הצרפתים וכוחות בינלאומיים אחרים, כדי שנוכל לשוב לארצנו.

לא מדובר בחנינה. אנו מסרבים לחנינה, כי לא ביצענו שום פשע שעליו יש מה לסלוח. אנחנו לא אשמים. לא אנו הבוגדים. אנו מעולם לא היינו סוכנים של ישראל, והם סוכניהם של הסורים ומשרתיהם.

אנו הגיבורים ואם ממשלתכם תלחץ על ארה"ב נוכל להגיע להשלמה לאומית ונוכל לחזור בגאווה לבתינו.

אני מצטער לומר לכם זאת: היינו בני ברית של ישראל ועתה אנו מהווים פרק מביש בהסטוריה שלכם. עלינו לעשות משהו דחוף ומהר ככל האפשר. איננו רוצים שאנשינו יתפזרו כי אז נרוקן את לבנון מאנשיה הטובים. אני חוזר ואומר: הם לא פוחדים מהחיזבלה – החיזבלה פוחד מהם.

אנו מבקשים מממשלת ישראל לקרוא ליישום החלטת האו"ם 520. החלטה זו, שלא הוזכרה מעולם על ידי ממשלת ישראל, קוראת לכל הכוחות הלא לבנוניים לעזוב את לבנון.

אנו מבקשים מממשלת ישראל גם לא לשחרר את עבד ודיראני לפני הסכם.

את לבנון צריך לפטור מהשלטון הסורי. סוריה היום היא כובש לבנון. אני אומר: ישמו את החלטת האו"ם 520, סלקו את הסורים. השיבו ללבנון את עצמאותה.

רשם: אוהד קמין

נתונים נוספים