556 מכנה משותף?

 

תגובות לאירועי היום אדר ב' תש"עא

 

מכנה משותף?

לאחרונה, על רקע הירי המתגבר מרצועת עזה על דרומה של ישראל, נראה היה שישראל והחמאס מצאו מכנה משותף, כאשר "שני הצדדים" הודיעו על כך שהם אינם מעוניינים בהסלמה. בערוץ הראשון בטלוויזיה הישראלית ניסו, פעם אחר פעם, להציג את החמאס כאילו הוא מתנגד להתקפה על ישראל אך אינו יכול להשתלט עליה, ובכך יצרו את הרושם שגם החמאס בין קרבנות המצב...

בהתחשב בכך שאויבי ישראל הם המתקיפים אותה כל העת והם היוזמים דרך קבע ירי נגד אוכלוסייתה האזרחית של ישראל, סוג זה של הסכמה-כביכול והשוואה מוצהרת בין ישראל והחמאס הוא בלתי מוסרי.

צורת הצגת האיזון והשאיפה להרגעה של "שני הצדדים" על ידי התקשורת היא פשע של ממש, שכן זה מסייע ליצור בציבור את הרושם שיש שוויון מוסרי בין התוקפים והמותקפים.

לאור גישה זו קשה שלא לחשוד שמדובר בנסיון פוליטי למנוע מישראל לחסל את שלטון הטרור בעזה.

 

פתרון סכסוכים.

ארמון בקינגהם מסר לתקשורת כי הסכסוך הראשון בין בני הזוג המלכותי העומד להתחתן באנגליה בקרוב נפתר. זה התרחש כאשר בני הזוג הגיעו לפשרה בענין טעמה של עוגת החתונה האהובה עליהם ביותר, שמבחינת הנסיכה העתידה מדובר בעוגת פירות ואילו הנסיך חפץ דווקא בכזו שטעמה שוקולד. הפשרה: שתי עוגות.

מה שנשאר לאנשים מן הצד, כמו אזרחי ישראל, שהשידור הממלכתי מספר להם על כך בחדשות הבוקר שלו, הוא לתהות באם יש בדברים אלה משום מסר כמוס לגבי הדרך הרצויה שבה אמורה ישראל ליישב את הסכסוך שבו היא נתונה. שכן, אם זהו המצב, הגיע הזמן שהמייצגים את ישראל יתחילו לדחות על הסף כל רמז המכוון אותה להסדר בענין עוגת חתונה, פשוט מכיוון שמלכתחילה לא נראה שיש שפה משותפת בין בני הזוג - ואין סיכויים שנישואי הקרובים המתוכננים הללו יביאו להולדת ילדים בריאים.

 

בקשה מינימלית?

בתקשורת נמסר כי אבו מאזן ביקש לאחרונה מישראל שתפסיק את הבניה מעבר לקו הירוק לשלושה חודשים. בעצם העובדה ש"בקשה מינימלית" זו שלו נמצאה לראויה לשידור על ידי הרדיו הממלכתי בישראל ניתן להבין את חוכמתו הפוליטית של האיש, אשר בונה לאט אבל בטוח תדמית של "מתון".

אך אסור שבקשות מנומסות מעין אלה, שאינן אלא מסווה למדיניות תעמולתית פלסטינית פנימית המפיקה זוועות כמו הרצח באיתמר, יגרמו לנו לשכוח שמבחינה אובייקטיבית מהווה אדם זה – דווקא בשל הדיפלומטיה הרמאית שלו - את האויב המסוכן הקרוב ביותר שהיה לישראל אי פעם.

 

ילדים בעיניים נוצריות.

שר ההגנה של ארה"ב מסר לתקשורת כי בלוב רוצחים אנשיו של קדאפי אזרחים ומניחים את גופותיהם באתרים שמופצצים על ידי נאט"ו כדי לזכות בנקודות תקשורתיות. מכך ברור כי קדאפי מודע לעוצמת הנשק התעמולתי שקיים במותם של אזרחים וילדים, שכן בעולם המערבי אין ספק בכך שכל האחראי למות ילדים – שהם ה"חפים מפשע" האולטימטיביים - הוא אשם בעיני דעת הקהל של העולם הנוצרי.

בהקשר זה ניתן לראות כתואמת-נצרות את פעולת התקשורת הישראלית, אשר שירתה את החמאס בכך שבלעה והקיאה כמעט ללא עיבוד או ביקורת את הזבל התקשורתי שהועבר לה על ידי ארגון הטרור, אשר התלונן על ישראל שירתה טיל שהרג משפחה ובה ארבעה ילדים.

שוב הביאה הריגתם של ילדים התנצלות נוצרית מצד התקשורת בישראל על מעשה זה של צה"ל, מה שבלטבמיוחד בשל כך שהתקשורתנים הישראליים לא אמרו דבר בגנות המתקפה על ישראל.

בכלל, נראה שיש רק ילד אחד שעליו אין העולם הנוצרי חומל – הילד היהודי המתגורר בישובי חבל עזה.

 

אוהד קמין

הוסף תגובה


קוד אבטחה
רענן

נתונים נוספים