475

 

תגובות לאירועי היום שבט תש"ע

נגד חנינה.

חוק החנינה של הצעירים שהשתתפו במחאה נגד גירוש גוש קטיף התקבל בשמחה על ידי רבים. אך כפי שכתב משה פייגלין, העומד בראש "מנהיגות יהודית", חוק זה אינו מהווה נצחון אמיתי של הצדק אלא של אי הצדק, שכן הוא איננו אלא צורה עקיפה של השלמה עם אחד הפרקים הנוראים של התנהלות ממשלת ישראל ושותפיה הפושעים בזרועות הבטחון והאכיפה.

בנושא זה, הדבר הצודק שיש לעשותו אינו לבקש חנינה עבור אלה שמחו בצדק על פגיעה בוטה בזכויותיהם של מתיישבים, אלא לתבוע צדק אמיתי; לתבוע שכל מי שאשם בפגיעה במתיישבים חפים מפשע שכל "פשעם" היה שהיו אזרחיה של דיקטטורה המוסווית כדמוקרטיה, יועמד לדין וישלם על פשעו. אם בכלל יכול המגרש לזכות בחנינה – צריכה זו לבוא מן המגורש.

במצב הקיים, שבו חלק גדול מהמגורשים סובל עדיין מחוסר היכולת לשוב לחיים ואילו המגרשים ממשיכים ליהנות ממשרותיהם השלטוניות מבלי לחוש מאוימים על ידי הצדק, אין בכלל מה לדבר על חנינה כלשהי.

צליל של אזהרה.

הפשיטה על יצהר שנערכה בהפתעה על ידי עשרות שוטרים חמושים צריכה לעורר צליל של אזהרה לכל מתיישבי ארץ ישראל. שכן, נראה שהדרך שבה נהגו הכוחות המפנים בגירוש גוש קטיף, שבה התריעו מראש על זמן בואם ואיפשרו למתיישבים להתכונן לקראתם היא כבר נחלת העבר.

לא מעטות מהפעולות הצה"ליות שאותן ניהל אהוד ברק, החל מהבריחה מלבנון וכלה בפינוי בית השלום בחברון, התבססו על הפתעה, שלה קדמה הסחת דעת תקשורתית – וכנראה משום שתאמו בכל המקרים הללו את מדיניות השמאל, קיבלו תמיכה ציבורית בצורת שתיקה רועמת ביחס להפרת זכויות האדם שלהן.

כנראה ששר הבטחון – ועימו גם צה"ל והמשטרה – רואים היום את האזהרה למתיישבים כמוטעית מבחינה איסטרטגית ולפיכך, במיוחד לאור המתרחש לאחרונה ביהודה ושומרון, הם פועלים בניגוד לזכויות האדם והאזרח שלהם, כנראה על יסוד ההנחה שמדובר באויב שהטיפול בו מחייב הפתעה.

תרגילים בטרור גלובלי.

שום אדם לא יוכל להישאר אדיש אל מול רוצח, המחליט לבדוק את תקינות נשקו למול פניו - במיוחד אם הרוצח הצהיר עליו כעל קרבנו המיועד. אך זהו, למעשה, מצבה של ישראל אחרי שלפני מספר חודשים ירתה איראן טילים ארוכי טווח, המסוגלים לשאת ראש חץ גרעיני, כחלק מתרגיל צבאי אירני.

דיווחים נוספים על התקרבות אירן לפצצה אטומית, ביחד עם עוד ועוד תרגילי התחמקות שלה מנסיונות המערב להצר את צעדיה, התופסים כותרות בתקשורת חדשים לבקרים, מהווים חלק ממלחמת הטרור שמפעילה אירן נגד העולם בכלל וישראל בפרט. אלה משתלבים עם תרגילים צבאיים המבוצעים על ידי דיקטטורות אחרות, כמו התרגיל שהיה הסיבה לירי הארטילרי של צפון קוריאה לפני ימים מספר.

במערב יהיו בודאי פסיכולוגים רבים שיראו סוג זה של תרגילים כטרור פסיכולוגי. אך מי שמבין שאין, למעשה, טרור שאינו פסיכולוגי, יודע כי הפחד שנגרם על ידי השילוב בין תרגילים צבאיים מסוג זה לבין הצהרותיהם האנטי-מערביות של מנהיגים כמו אלה של אירן, קוריאה הצפונית וונצואלה, איננו אלא תוצר של מלחמת הטרור הגלובלי המופנה נגד העולם החופשי במטרה לערערו ולהחלישו.

תפקיד כהצהרה פוליטית.

האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה לנשיאת בית המשפט העליון בדרישה שתבטל את השתתפותה באירוע שעורכת לשכת עורכי הדין לרגל החלפת היועצים המשפטיים לממשלה בשל הנחייתה בו של אילנה דיין.

אך ברור שיש משמעות של הצהרה פוליטית כבר בעצם הבחירה למטרה זו באילנה דיין, שהורשעה בהוצאת שם רע לקצין צה"ל באופן שגובל בפגיעה בשמה הטוב של ישראל.

אוהד קמין

הוסף תגובה


קוד אבטחה
רענן

נתונים נוספים