אי צדק

 

אי צדק

 

לפני כמה דקות שמעתי בחדשות ברדיו כי שבע המדינות המתועשות הגדולות ביותר החליטו על סיוע לבריה"מ בסך 43 מיליארד דולר. הסיוע נועד לחזק את הנשיא ילצין מול השמרנים המתנגדים לו בפרלמנט הרוסי ולספק בסיס איתן להמשך הרפורמות שמבוצעות ברוסיה.

בנוסף לסיוע בצורת מתן ישיר תקבל רוסיה גם הלוואות חדשות, אפשרויות קנייה ועוד מענקים בצורת שמיטת חובות ישנים, השהיית תשלומים וכו'

יש לראות בפעולה מסוג זה לא את הצד ההומני כביכול שלה אלא את הצד המעשי, שיש בו יותר מקורטוב של חשש: החלטת סיוע הומנית-כביכול זאת היא פעולה לא מוסרית מהמסוכנות ביותר. זוהי היכנעות לסחיטה הגדולה ביותר בהיסטוריה, של שלטון כושל, המקבל מידיהם של עריצים מודרניים אשראי, משל למשוגע העומד מול שפויים ומאיים עליהם כי אם לא יצייתו לשגעונותיו ויאכילוהו אין לשער את מידת הנזק שהוא עלול לגרום אם לא יהיה שבע.

כל העברת המשאבים העצומה הזאת לא נעשית רק על חשבון האזרחים בבריה"מ, כפי שהיה הסיוע שניתן לבריה"מ עד עתה, אלא גם על חשבון אזרחיהן של המדינות המתועשות במערב.

מכנה משותף אחד לאזרחים בבריה"מ ולאזרחי המדינות המתועשות: שהם אינם נשאלים אודות מה שייעשה בכספם, בחייהם או בערכים השייכים להם בזכות; אנשי הממשל של כולם פשוט מחליטים ועושים במשאביהם כבתוך שלהם.

איך ניתן לפתור את הבעיה בדרך אחרת? לפתוח את שערי בית האסורים, לפתוח את הגבולות, לתת לבני אדם לבצע עסקות בצורה פרטית. לשחרר, לשחרר, לשחרר. להנחיל הפרטה אמיתית ולא ריכוזית; להפסיק כל הגבלה ולהעביר מערכות לשיפוט פרטי, אישי ומסוים. להפסיק את השליטה מלמעלה ואת תכנון החיים של בני אדם על ידי מערכות אנושיות ביורוקרטיות.

נתונים נוספים