קולנוע עכשיו

 

קולנוע עכשיו

סרטי קולנוע המוצגים על האקרנים בישראל בהווה (מעודכן החל ממרץ 2012)

מקרא מכוכב: ***** מעולה  **** טוב מאד *** טוב ** נחמד * חלש

 

לפגוע ולברוח ***

"לפגוע ולברוח" היא קומדיית פעולה על עד מדינה המפר את ההסכם שיש לו עם הרשויות אחרי שהוא מעיד נגד חבריו שודדי הבנקים, כדי להסיע את חברתו ללוס אנג'לס. בדרכים לכיוון העיר המבוקשת מתפתח מרדף רכבים שכולל את חברי הכנופיה שמעוניינים להתנקם בו ועוד גורמים ההופכים את הסיפור למעניין ושופע תפניות והפתעות.

הסרט שנוצר על ידי דקס שפרד, שמככב בו וגם ביים אותו, הוא סאטירה על המחשבה האמריקנית בת זמננו, המציגה דמויות שכל אחת מהן מגלמת, בדרכה שלה, גישה מבדחת הקיימת בחיים האמריקניים וזוכה בסרט זה להגזמה קומית ברוח הקריקטורה.

 

שלגיה והצייד ***

שלגיה, בת המלכה היפה שמתה, שנואה על אמה החורגת, המכשפה אשר רצחה את אביה של שלגיה. לפני שהיא מצליחה לבצע את זממה מצליחה שלגיה לברוח אל היער והצייד אריק נשכר על ידי אחיה של המלכה למצוא אותה ולהביאה בחזרה.

זוהי האקדמה לעלילת הסרט המושקע, המהווה אגדה מורכבת ורבת אירועים, שבה מתחולל החלק העיקרי של העלילה ביער שבו שזורים זה בזה קסמים וכשפים עם מראות בעלי יופי והשראה, והסיפור כולו הוא בעל מסר חברתי-אגדתי כאחד.

בימאי: רופרט סאנדרס. שחקנים: קריסטן סטיוארט, שרליז תרון, כריס המסוורת, סם קלאפין

 

מדגסקר 3 ***

בחלקה השלישי של סדרת האנימציה התלת-מימדית מתחוללת הרפתקה נוספת של חבורת החיות המנסות לשוב אל גן החיות בניו יורק שממנו ברחו לפני שתי אפיזודות. הפעם הן חוצות את אירופה עם קרקס נודד שפגשו בדרכן, והן פוגשות דמויות משנה חביבות רבות, שחלק מהן עסוק במרדף אחריהן. כמו בסרטים הקודמים משלב גם סרט זה בדיחות ופעלולים לרוב, וחלק מההנאות המחכות לצופה הוא המראות היפים של אירופה.

 

עלייתו של האביר האפל ****

(סרט הסיום של סדרת "באטמן"). שנים לאחר פרישתו מן המאבק בפשע בעיר גות'אם מופיע ארכי-פושע ייחודי, חמוש בפצצה גרעינית, המפעיל סחיטה על מנהיגי העיר ומוציא מבית הכלא המקומי צבא של פושעים. הדבר מביא את הגיבור בלבוש "באטמאן" לשוב מחדש לעולם כדי להציל את תושבי העיר.

מהטובים בסוגת הסרטים מבוססי הסוגה מציג הסרט עלילה נפתלת השופעת רעיונות חזקים, כוכבים ומוסיקה מעולה. תחת שרביט הבימוי המקצועי של כריסטופר נולאן מגלמים מייקל קיין, כריסטיאן בייל. גארי אולדמן, מורגן פרימן, ליאם ניסן ורבים אחרים תפקידים בעלי משקל במקצוענות מרשימה ומעניקים לצופים חומר למחשבה.

 

ספיידרמן המופלא ****

חובבי הסוגה והדמות ימצאו הנאה רבה בסרט זה; סקירת תהליך ההתגבשות של ערכי ספיידרמן החל מילדותו ועד לבגרותו, היא תכנו של הסרט החדש, אשר איננו המשך לסרטים אחרים אודות דמות זו. סרט זה הוא בעל ייחודיות עצמאית לא רק מבחינה עלילתית אלא גם מבחינה סגנונית, והוא מכיל איכויות טובות במיוחד מבחינה אמנותית, המתבטאות בשיבוצם של שמות ידועים לא מעטים בתפקידי אופי משמעותיים, כמו מרטין שין וסאלי פילד, המעניקים לספיידרמן המתבגר את הסביבה המשפחתית התומכת עם תחילת חייו, שבהם הוא מנסה להתחקות אחר היעלמותו של אביו ומגלה כי הדבר קשור לחקירות מדעיות שביצע ובכך מונח יסוד ליצירת קשר עם איש המדע האובססיבי המגלה כי יש משמעות לטבע הלטאה בעתיד האדם.

"ספיידרמן המופלא" הוא סרט שלם מבחינה קולנועית, עטיר אפקטים מרשימים ועידון עלילתי, כשאלה נתמכים במוסיקה יפה המחזקת את ההיבטים הדרמטיים של היצירה.

 

13 **

צעיר מנסה לפתור את בעיותיה הכלכליות של משפחתו ונקלע תוך כדי כך למצב שבו הוא מסכן את חייו אחרי שנקלע, ללא כוונה, למצב שבו עליו להתעמת עם בני אדם זרים ומסוכנים.

הסרט עשוי היטב ומשופע בשחקנים טובים ובעלי כריזמה, אך הוא חסר חוט שדרה מוסרי או ערכי ואיננו בעל רמה ערכית ראויה.

 

פרומתאוס** **

בעקבות סימנים עתיקים הנחשפים במערות ברחבי העולם, המזוהים כסימני דרך המזמינים את הגזע האנושי לפגוש את אבותיו הנמצאים בחלל, נשלחת חללית מאויישת באנשי מקצוע, הכוללים מדענים ואנדרואיד, לכוכב רחוק כדי למצוא שם תשובות לשאלות היסוד על מקור הגזע האנושי ונתקלת במכלול מהויות ותופעות המהוות תשתית לעלילה דרמטית.

בסרט המדע הבדיוני המשופע באסתטיקה בדיונית מתקדמת, בבימויו של רידלי סקוט, מככבים מיכאל פסבנדר, גאי פירס, אידריס אלבה ושרליז ת'רון.


הדיקטטור*

"הדיקטטור" של סשה ברון כהן הוא סטירה מצחיקה המתייחסת לבולטים בעריצי זמננו, שאין צורך להזכירם בשמם, כמו העריץ העסוק בבניית טיל אטומי, המוזמן לשאת נאום בבנין האו"ם בניו-יורק. סרטו של סשה ברון כהן, המשחק בתפקיד הראשי עמוס בבדיחות שלרוב, כמנהגו של כהן, הן גסות וחסרות עידון, על חשבון חולשתו של העולם של ימינו ועל דרך הסתכלותה של האנושות על התופעה הפוליטית-אנושית הדיקטטורית הנפוצה היום.


באפלה***

סרט דרמה הסטורי המבוסס על מקרה אמיתי. בשנת 1943, בעיצומה של מלחמה"ע השניה, מחסלים הנאצים, השולטים בפולין, את הגטו בעיר לבוב ומחסלים את כל יהודי העיר. קבוצת יהודים נמלטים ומצליחים למצוא דרך להתגנב למערכת הביוב התת-קרקעית של העיר ולחיות שם במשך חודשים רבים, בעזרתו של מקומי המסייע להם. על רקע החיפוש הנאצי אחר יהודים, תוך הצעת פרסים כספיים למסגיריהם, נוצרות בעיות מוסריות קשות של פיתויי בגידה, ביחד עם סוגיות לוגיסטיות של קיוםן בתנאים קשים. הסרט מתאר את ההיבטים השונים של המצב שנוצר.

הסרט, המצולם באתרים הקרובים לאמיתיים, דובר פולנית.

בימוי: אניישקה הולנד

 

 

הנוקמים****

רק לחובבי הז'אנר; סרט מדע-בדיוני / פנטסיה, המשלב יסודות משני הסוגות, בנוסף לערכים מיתולוגיים באופיים; קבוצת גיבורי-על נודעים, המאיישים את עולם הקומיקס האמריקני, מתאחדת לכלל שיתוף פעולה כדי להתמודד נגד לוקי, אחיו של תור, המגיע מגלקסיה רחוקה לכדור הארץ בראש צבא של יצורים כדי להכניע את האנושות ולכבוש מידה את השליטה בעולם. בסרט האפי באופיו מתחוללים עימותי ענק בין המשתתפים, במה שמתבטא בשורה ארוכה של אירועים מרתקים ושובי לב מבחינה ויזואלית, שאינה נעדרת המצאה, דמיון והומור. לצד האנושות המאויימת ניצבים זה לצד זה גיבורים כמו איירון מאן, קפטן אמריקה, תור, הענק הירוק ועוד.

בימוי: ג'וס וידון. משחק: רוברט דאוני ג'וניור, כריס אוונס, סקרלט ג'והנסון, ג'רמי רנר ועוד.

 


בטלשיפ (ספינת מערכה) ***

מדע בדיוני. בעקבות שדר שנשלח על ידי מדענים מכדור הארץ לכוכב שנבחר על יסוד ההנחה שקיימים בו תנאים המאפשרים חיים תבוניים, מגיעה לכדור הארץ ספינת חייזרים, הנוחתת באוקיינוס ומנהלת קרב נגד ספינות הקרב של בני האדם. הסרט, המבוסס על משחק פופולרי, מרשים ביותר מבחינת מה שהושקע בו באמצעים טכנולוגיים של אמנות הקולנוע.

העובדה שהאירוע מתרחש בקרבת פרל הרבור שבהוואי בעיצומו של תרגיל שבו משתפים פעולה צבאות ארה"ב ויפן יוצרת הזדמנות ליוצרי הסרט (אשר קיבל, לצורך הפקתו, גם את תמיכתו של הצי האמריקני) לשלב תמונות בעלות ערכים סמליים לאומיים ופטריוטים, המתייחסים למלחמת העולם השניה.

 

 

קוד שמור *

סוכן משטרתי לשעבר, הנמצא בעיצומו של סכסוך נגד כנופיות פשע ושוטרים מושחתים, מציל מידי ארגון פשע סיני ילדה סינית חטופה, שהארגון משתמש בה לצרכיו. סרט גדוש באלימות רבה ובפעילות קשה מלאה אכזריות בלתי מוצדקת הנוגעת גם בפוליטיקה 

שחקנים: ג'ייסון סטייתס, כריס סרנדון, אנסון מאונט

בימוי: בועז יכין

 

 

 

קוריולנוס  ***

עיבוד קולנועי עדכני למחזה בשם זה של ויליאם שכספיר, המכיל תכנים שמתאימים גם לימינו; גנרל רומאי עתיר נצחונות, המביס את האויב במלחמה למען רומא מעוניין להפוך את הצלחתו הצבאית לכרטיס כניסה לפוליטיקה, אך נתקל תוך מגעיו עם העולם הפוליטי בדרך ההתנהלות ההפכפכה והבוגדנית של הציבור, הגורמת לו לנטוש את ארצו ולהצטרף לאויב.

שחקנים: רייף פיינס, ג'רלד באטלר, ונסה רדגרייב, ברייאן קוקס בימוי: רייף פיינס

 


חטיפה לאור יום ***

אמריקני צעיר חושף מזימת ריגול בנסיונו להציל את בני משפחתו, אשר נחטפה בעיצומו של שיט קרוב לחוף ספרד.

שחקנים: הנרי קאוויל, ברוס ויליס, סיגורני וויבר

בימוי: מברוכ אל מכרי

 

 

נעולים ****

עתידני; אסיר המואשם בפשע ריגול נגד ארה"ב מקבל סיכוי לחנינה באם יצליח לחלץ את בתו של הנשיא מתחנת חלל, שהיא כלא ענק, שבו התחולל מרד. שילוב מוצלח של מדע בדיוני, פעולה ומתח. בסון, שכתב וביים, מציג איחוד משובח של משחק מצויין, איכות ויזואלית מעולה ופעולה מרתקת.

שחקנים מגי גרייס, גאי פירס   בימוי: לוק בסון

 

מסע אל האי המסתורי ***

שון הצעיר מקבל הודעה מסבו שיצא לפני זמן רב לחפש את האי המסתורי כי מצא את המקום. הוא יוצא למסע כדי למצוא אותו ולסייע לו ביחד עם אביו החורג. בדרך לאי מצטרפים אליהם משתתפים נוספים למסע המרתק הגדוש במראות נפלאים של מקומות ובעלי חיים, החוברים לסיפורים מן העבר.

בין השחקנים מייקל קיין, דווין ג'ונסון וונסה הדג'נס.

 

זעם הטיטאנים ***

לפי המיתולוגיה היוונית. בנו של זאוס, פרסאוס, יוצא למסע בשאול כדי להציל את אביו, שנשבה ע"י בנו הבוגדני אריס ואחיו האדס. העימות המתחולל בין האלים לבין הטיטאנים חושף את מאבק הדורות, שממנו נובע גם הגזע האנושי.

סאם וורת'ינגטון, ליאם ניסן ודני יוסטון. בימוי: ג'ונתן ליבסמן


משחקי הרעב ****

כל שנה, על חורבות מה שהייתה פעם יבשת צפון אמריקה, שליטי העריצות העתידנית מחייבים כל אחד משניים עשר מחוזותיה לשלוח שני צעירים להתחרות לחיים ולמוות במשחקי הרעב. אירוע זה, שבו משולב בידור כחלק מאירוע טלוויזיוני כלל ארצי, הוא אחד האירועים שבהם תלוי מעמדו של השלטון האכזרי, השולט בתודעתם של נתיניו.

שחקנים: ג'ניפר לורנס, ג'וש האצ'רסון, ליאם המסוורת', וודי הרלסון, דונלד סאת'רלנד בימוי: גארי רוס

 

ג'ון קארטר ****

ג'ון קרטר, חייל מצטיין במלחמת האזרחים האמריקאית, מוצא את עצמו על הכוכב מאדים, כאשר תושבי הכוכב סובלים מהתקפותיו של טארס טארקאס המרושע, המאיים על אוכלוסיית הכוכב. מולו ניצבת הנסיכה דיה טוריס, הנדרשת לשירותיו של החייל האנושי מכדור הארץ כדי שיציל את כוכבה. סרט המדע-בדיוני החדש מאולפני וולט דיסני, המבוסס על גיבור סדרת הספרים של ג'ון ביראוס, הסופר שהביא לעולם את טרזן, הוא מושקע ביותר מכל בחינה טכנית אפשרית ומרהיב מבחינת כוחות ההמצאה הויזואלית והיצירה שיש בו.

שחקנים: טיילור קיסץ, לין קולינס, בריאן קרנסטון, סיראן הינדס, ג'יימס פורפוי, מרק סטרונג, וויליאם דפו, דומיניק ווסט, דריל סברה, פולי ווקר, תומאס היידן צ'רץ, סמנתה מורטון

 

זאת מלחמה ***

קומדיה. שני סוכני סי.איי. אי רווקים וידידים טובים מוכנים לסכן את חייהם זה למען זה עד שהם נתקלים בדילמה בצורת נערה יפה שבה חושקים שניהם, והדבר מובילם לתחרות על ליבה. כשהם מגלים שהיא יוצאת עם שניהם, הם מחליטים לא לספר לה, ולתת לה להחליט בעצמה עם מי תמשיך לצאת. סרט המשלב יפה רומנטיקה עם פעולה.

שחקנים: ריס ווית'רספון, טום הארדי, כריס פיין

במאי: מקג'י

 

חופשה קטלנית ****

האזרח האמריקני דרייבר מוצא את עצמו במצב ביש שבו הוא נרדף על ידי משטרה סמוך לגבול מכסיקו, כשהוא במכונית שבה יסודות המושכים כל מי שמצוי מעבר לחוק ובעיקר כסף. לאחר שהוא מכוון את מכוניתו לתוך מכסיקו הוא מוצא את עצמו בכלא מקומי שבו הוא מסתבך עם הכוחות השולטים בכלא, החל ממנהליו החוקיים ואנשי החוק וכלה באנשי הכנופיות השולטים באוכלוסיה המקומית. גם היכרות שיש לו עם ילד בן 10 ואמו הכלואים במקום הופכת את השהות בו למעניינת ומאתגרת במיוחד ויכולותיו המיוחדות של דרייבר נחשפות.

שחקנים: מל גיבסון, פיטר סטורמר, דין נוריס במאי: אדריאן גרונברג

 

הארטיסט **

דרמה קומית המתרחשת בתקופת המעבר שבין הסרט האילם לסרט המדבר, ומספרת את סיפור חייו של שחקן ראינוע שהקריירה שלו נכשלת כשהפקות מדוברות תופסות את מקומם של סרטים אילמים. הסרט, שזכה בפרס האוסקר לשנת 2012, הוא שחור-לבן ואילם ברובו.

שחקנים: ז'אן דוז'רדן וברניס בז'ו בימוי: מישל הזנוויציוס

 

 

בגידה כפולה ***

מתח/ריגול/פעולה: לוחמת מיומנת יוצאת למסע נקמה בפוליטיקאים ובסוכנות הביון שבגדו בה

שחקנים: ג'ינה קארנו, יואן מקגרגור, מייקל פאסבינדר, אנטוניו בנדרס, מייקל דאגלס, צ'אנינג טאטום, ביל פקסטון

בימוי: סטיבן סודרברג

 

בני אלמוות ****

מיתולוגיה: תזאוס, הגיבור המיתי, קורם עור וגידים על המסך; הרפתקאותיו כוללות את הקרב עם המינוטאור במבוך הנסתר, את יחסיו עם הנביאה הבתולה החוזה לו גדולות, ואת מלחמתו נגד היפריון, המלך האכזרי שנלחם נגד האלים והחליט לשחרר את הטיטנים האסורים בהר טרטרוס.

שחקנים: הנרי קאוויל, מיקי רוארק, סטיפן דורף, פריידה פינטו, דניאל שרמן, אן דיי-ג'ונס

בימוי: טרזים סינג


אדם על הקצה ***

שוטר שנדון למאסר ונמלט מן הכלא מופיע על אדן חלון בנין גבוה בעיר, כמי שמתכנן לקפוץ אל מותו ותובע את נוכחותה של שוטרת מנוסה. מעשה בלתי רגיל זה מתפתח באופן לא צפוי.

סם וורתינגטון, אנתוני מקי, ג'יימי בל, אליזבת בנקס ואד האריס בסרטו של אסגר לת'

 

אלוהי הקטל ***

שני זוגות הורים אמריקניים הנפגשים בדירה כדי לשוחח בצורה תרבותית על ריב שהתרחש בין ילדיהם הוא האירוע שסרט זה נפתח בו וגם מוקדש לתיאורו.

סרטו החדש של רומן פולנסקי הוא יצירה קולנועית קמרית שבאמצעותה נחשפים ערכיה של חברת זמננו. בימוי, תסריט, עריכה ומשחק מעולים הופכים דירה קטנה בבית מגורים לשדה פעולה אמנותי מושלם.

 


המבצר האחרון **

הסטורי: בימי הביניים עורך המלך ג'ון, החתום על מגילת הזכויות הידועה בשם המגנה כרטא, מסע כיבוש אכזרי באנגליה בראש צבא של משתפי פעולה. את התקדמותו מפריעה קבוצה קטנה של ברונים אצילים אשר מחזיקה במבצר על אם הדרך כדי לחסום את תנועתו.

עם ג'יימס פורפוי, בריאן קוקס, דרק ג'קובי, קייט מארה

בימוי: ג'ונתן אינגליש

 


המבריח ***

מבריח לשעבר אשר נטש את פעולתו הלא-חוקית מוצא את עצמו נגרר אליה בחזרה בניגוד לרצונו, אך נסיונו לעשות פעולת הברחה אחרונה כדי לשחרר את עצמו ואת משפחתו מבעיותיו נתקל בסיבוכים לא צפויים.

על מה שניתן לסמוך עליו במערכות יחסים עם בני אדם ובכלל - ועל מורכבותיהם של מערכות העולם התחתון העוסקות בהברחה.

משחק: מארק וולברג, קייט בקינסייל, בן פוסטר וג'ובאני ריביסי. בימוי: בלתזאר קורמק'ר

 


בן של אף אחד ****

שוטר ניו יורקי העובר עם משפחתו לגור ברובע שבו חי כילד מוצא את עצמו נמשך בעקבות גורמים לא צפויים לפרשה מימי ילדותו אשר מסבכת את חוויו בהווה.

עלילה מרתקת ודמויות בעלות עוצמה חושפות מערכות יחסים המרכיבות את חייהם של בני האדם החיים בעיר, ובכלל זה את המוסכמות המוסריות הקיימות במשטרה.

שחקנים: אל פצ'ינו, צ'אנינג טאטום, קיטי הולמס, ז'ולייט בינוש, ריי ליאוטה וטרייסי מורגן בסרטו של דיטו מונטיל

 


הנערה עם קעקוע הדרקון ****

עיתונאי-חוקר שנכשל בבית משפט מקבל הצעה מבעל הון לחקור את היעלמותה של בתו לפני שנים רבות ושוכר לעזרתו נערה מוכשרת בעלת יכולות מיוחדות, שביניהם מתפתחים יחסים מיוחדים. הדבר מתרחש תוך כדי כך שחשיפת הפרשה המיוחדת הנחקרת על ידם מובילה אותם אחורה אל דורות העבר של החברה שבה הם חיים.

סרטו של הבימאי דיויד פינצ'ר. שחקנים: דניאל קרייג, רוני מארה, סטלאן סקרסגארד, רובין רייט , כריסטופר פלאמר, הנריק ונגר , ג'ולי ריצ'ארדסון.

 


הסגת גבול ***

לחייה של משפחה אמריקנית מן המעמד הבינוני חודרים בהפתעה שודדים התובעים את רכושה תוך העמדת תנאים קשים. כל מערכות היחסים המשפחתיות הפנימיות עוברות מבחן המעמיד בסימן שאלה את כל הערכים שעליהם נתבססו חייהם עד לנקודה זו בזמן.

ניקול קידמן, ניקולס קייג, קאם גיגדנדט, בן מנדלסון וליאנה ליברטו בסרטו של יואל שומכר

 


מלחמת האופל: התעוררות ***

שילוב של אימה ומדע בדיוני. סלין הערפדית מתעוררת מהקפאה עמוקה ומגלה שנשבתה על ידי בני אדם והעולם השתנה בשנים בהן היתה בשבי. כעת בני האדם יודעים על קיומם של ערפדים ואנשי זאב, והם מנהלים מלחמת חורמה נגדם. סלין מגלה שאנשי מדע השתמשו בה לניסויים והם עצמם משתפי פעולה עם חלק מהיצורים החדשים שנוצרו על ידם.

קייט בקינסייל, צ'ארלס דאנס, מייקל אלי, סטיבן ריאה ותאו ג'יימס בימוי: מאנס מרלינד, ביורגן סטין.

 


התמוטטות ***

דרמה: באחת מחברות ההשקעה הגדולות של אמריקה מפוטרים רבים מהעובדים. אחד מהם מצליח להשאיר כחלק מעבודתו דיסק ועליו נתונים שמשמעותם שהחברה עומדת בפני התמוטטות כללית, מה שמכריח את ההנהלה להתכנס בדחיפות כדי להחליט על הדרך לפתרון המצב.

שחקנים: קווין ספייסי, ג'רמי איירונס, דמי מור בימוי: ג'י סי צנדור

 


וואליס ואדוארד ***

שני מסלולי חיים מתוארים בדרמה רומנטית זו: הרומן הנודע בין המלך אדוארד השמיני והגרושה האמריקנית ווליס סימפסון, אשר נישאו בשלהי מלחמת העולם השניה ורומן עכשווי בין אשה נשואה ואיש ביטחון רוסי העובד בגלריה, שחייהם קשור בעקיפין לרומן המלכותי.

תסריט מעורר מחשבה על הדרך שבה משפיעות דמויות של ידוענים על בני אדם רגילים.

שחקנים: אבי קורניש, נטלי דורמר, אוסקר אייזק, ג'יימס דרסי וג'יימס פוקס. בימוי: מדונה

 


כרוניקה בזמן אמת ***

מדע בדיוני: אנדרו הוא בן לאב אלים ואם חולה סופנית. הוא מצלם כל רגע בחייו כדי שתהיה לו עדות להתעללות אביו. ערב נתקלים הוא ושני חבריו במהות לא ידועה אשר המפגש עימה גורם לשלושתם להיות מסוגלים לפעול באופן מיוחד. היכולות המיוחדות של שלושת הצעירים מערערות את שיווי המשקל הנפשי שלהם והם עוברים גבולות בהתנהגותם.

שחקנים: דיין דיהן, מייקל ב. ג'ורדן, אלכס ראסל. בימוי: ג'וש טראנק.

 

 

לא תשכח ***

פייג' נפגעת בתאונת דרכים ושוקעת בתרדמת. כשהיא מתעוררת מתברר שהיא איבדה את זיכרונה, ובעלה נאלץ להתמודד עם מצב של נישואין שבהם האשה איננה זוכרת את הסיבה להם. יצירה מרתקת על כוח הזכרון ועל מה שקיים ביסוד האהבה.

שחקנים: רייצ'ל מק'אדמס, צ'נינג טאטום, סאם ניל, ג'סיקה לאנג. בימוי: מייקל סאקסי

 

 

ליל הכריש **

קבוצת צעירים יוצאים לנפוש בבקתה השוכנת לחוף נהר בלואיזיאנה. למרבה הפתעתם הם מותקפים על ידי כריש ענק ששוכן בנהר ומוצאים עצמם מעורבים במאבק על חייהם מול המפלצת הימית וכנראה שלא רק...

אין זה סרט טוב, ואין הוא מגיע למעלתם של סרטי אימה נודעים כמו "מלתעות", אך יש בו היבטים מיוחדים שיכולים לעניין צופים - כמו ההיבטים החברתיים הנוגעים לעניניהם של חלק מהדמויות. בכך ייחודיותו.

שרה פקסטון, דסטין מיליגן, קתרין מק'פי, דונאל לוג, כריס קארמק. בימוי: דיוויד ר. אליס

 

 

 

מאניבול ***

דרמת ספורט: מנהלה של קבוצת בייסבול מתמודד עם תביעות הליגה האמריקנית ובאמצעות מדיניות ייחודית של התקשרות עם אנשי מקצוע – ולא רק שחקנים – הוא מצליח להגיע להישגים מיוחדים בניהול הקבוצה.

בסיפור האמיתי שמאחורי הסרט נערכו שינויים כדי להתאימו גם לקהל שאינו מתמצא בחוקי המשחק והדבר מסייע לצופה ליהנות מהערכים האנושיים הקיימים בו, כולל אלה הנוגעים למערכות היחסים המשפחתיות והידידותיות המתוארות בו.

משחק ומביים: בראד פיט. , יונה היל.

 


משחקי שלטון ***

דרמה פוליטית: מטה הבחירות של מייק מוריס, מושל פנסילבניה ומתמודד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, בזמן הבחירות המקדימות לראשות המפלגה, המתקיימות במדינת אוהיו. יועץ התקשורת הצעיר והמוכשר של הקמפיין מסתבך במערכת יחסים עם נערה מהצוות ועם צוות המועמד היריב. מן החיכוכים עולות תובנות חדשות לגבי ערכי הקמפיין הפוליטי.

ערכיותו של סרט זה נמצאת בעיקר בתחום הנאמנות, שהיא ייחודית להקשר הפוליטי של יחסי אנוש המטופלים בו.

שחקנים: ג'ורג' קלוני, ריאן גוסלינג, פיליפ סימור הופמן, אוון ריצ'ל ווד, פול ג'יאמטי. בימוי: ג'ורג' קלוני

 


משימה בלתי אפשרית 4   ***

צוות "משימה בלתי אפשרית" מסתבך ברוסיה ומואשם בפיצוץ הקרמלין. איתן האנט וצוותו יוצאים למשימה בלתי אפשרית חדשה ברחבי העולם, שחלק ממנה מתרחש באחד המקומות הנודעים בעולם – המגדל הגבוה בדובאי. הסרט משלב יפה בין מראות מדהימים של מקומות בעולם ובין היותו שיר תהילה לשיתוף הפעולה בין בני אדם המאוחדים למען מטרה אחת.

שחקנים: טום קרוז, ג'רמי ריינר, גוש הולוואי, סימון פג, פאולה פאטון. בימאי: בראד בירד

 


סוס מלחמה ***

מערכת יחסים בין צעיר לסוסו מתנתקת כאשר הסוס נמכר לצבא ויוצא עם הקצין הרוכב עליו לשדה קרב נגד הגרמנים בצרפת בעיצומה של מלחמת העולם הראשונה. הסרט מתאר את ההרפתקאות העוברות על הצעיר וסוסו על רקע הקשר בינו לבין המשפחה שהוא משאיר מאחור.

סרטו של סטיבן שפילברג. ג'רמי אירווין, אמילי ווטסון, דיוויד ת'ווליס, פיטר מולן, טום הידלסטון, אדי מרסן, דויד קרוס.

 


עולם הזמן ****

מדע בדיוני: בעולם עתידי שבו נעלם גן הזקנה שולטת המדינה בזמן החיים והאזרחים משלמים במטבעות של "זמן" עבור קניית מצרכים ומותרות. גבר צעיר שהצליח להשיג אורך זמן גדול איננו מצליח להציל את אימו ממוות ומוצא את עצמו נרדף על ידי גורמים שונים המעוניינים לקחת ממנו את זמנו היקר.

במאי: אנדרו ניקול. שחקנים: ג'סטין טימברלייק, אמנדה סייפרד, קיליאן מרפי, אוליביה ווילד, אלכס פטיפר

 


שרלוק הולמס 2 – משחק הצללים ***

לפני המלחמה העולמית שרלוק הולמס ועוזרו דוקטור ווטסון מנהלים מירוץ-מרדף נגד יריבם הפרופסור מוריארטי, אשר מתחולל על פני כל היבשת בין בריטניה למרכז אירופה.

עם רוברט דאוני ג'וניור, ג'וד לאו, נעמי רפס, גראד האריס וסטיבן פריי. בימוי: גאי ריצ'י

 


כוכב הקופים – המרד ***

מדען המנסה למצוא תרופה לאלצהיימר עורך ניסויים על קופי שימפנזה ובשלב מסויים מאמץ תינוק שימפנזה ומגדלו בביתו, קרוב לאביו החולה במחלה. כאשר הוא עובר על החוק ומחליט לתת לקוף ולאביו תרופות במינון לא מקובל מתרחשות אצל שניהם התפתחויות יכולות מיוחדות. כאשר כופים עליו להפקיד את הקוף המאומץ שלו במתקן כליאה ציבורי מגלה השימפנזה יכולות שליטה והשפעה על חברי מינו והדבר מוביל להשלכות גם על בני אדם. אם תרצו - דיון קולנועי על המבדיל בין בני אדם לקופים

עם ג'יימס פרנקו, פרידה פינטו, ג'ון ליתגאו, אנדי סירקיס. בימוי: רופרט ויאט.

 


פלדה אמיתית ****

בעולם עתידני פותחו רובוטים גדולים המשמשים כלוחמים בקרבות איגרוף. מתאגרף לשעבר המתמחה בהפעלת רובוטים קרביים מסוג זה מנסה לשלם כך את חובותיו. בזכות בנו מגרושתו שנפטרה הוא מצליח לשים ידו על רובוט ישן, משפצו בעזרת בנו, ויוצא למסע של קרבות ראווה, שבו הוא מרוויח ביחד עם הפרסים שהוא משיג באמצעות הרובוט גם מערכת יחסים מחודשת עם בנו.

עם יו ג'קמן, קווין דורנד, דקוטה גויו, הופ דיוויס ןג'יימס רבהורן. בימוי: שון לוי.

 


מהיר ועצבני 5 ***

דומיניק מצליח להימלט מאוטובוס אסירים בעזרת אחותו ובלש לשעבר וכולם מגיעים יחד לריו, שם שולט ברון פשע ודומיניק מחליט לאסוף צוות מקצוענים כדי לבצע שוד גדול אחרון של כספי כנופיית הסמים השולטת ברחובות העיר. הסר החמישי בסדרה שזור בקטעי פעולה מרתקים המבוססים על נהיגה מקצועית במכוניות מהירות ומתובל גם בערכים טובים.

עם וין דיזל, פול ווקר, דווין ג'ונסון, ג'ורדנה ברוסטר, טייריס גיבסון. בימוי: ג'סטין לין.

 

נתונים נוספים